T.C. ŞARKÎKARAAĞAÇ BELEDİYE BAŞKANLIĞI SOSYAL YARDIM YÖNETMELİĞİ
T.C.
ŞARKÎKARAAĞAÇ BELEDİYE
BAŞKANLIĞI
SOSYAL YARDIM
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Şarkîkaraağaç
Belediyesi sınırları içerisinde yaşayan, temel ihtiyaçlarını karşılayamayan ve
hayatlarını en düşük seviyede dahi sürdürmekte güçlük çeken dar gelirli,
muhtaç, kimsesiz, yoksul, özürlülere ve özürlü ailelerine bütçe imkânları
dâhilinde yapılacak aynî ve nakdi sosyal yardımların yürütülmesine dair usul ve
esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Şarkîkaraağaç
Belediyesi sınırları dâhilinde ikamet edenlerden ihtiyaçlarını karşılayamayan
ve muhtaç oldukları belirlenen dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz, engelli,
yaşlı, sokakta yaşayan kimsesiz kişi, öğrenci, asker ailesi, gazi, yetim ve
öksüz kişileri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 03/07/2005 tarih ve
5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) ve
(b) bendi ile 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) ve (i)bendi ile
60’ ıncı maddesinin birinci fıkrasının (i) bendi hükümlerine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu yönetmelikte geçen;
a) Ayni Yardım: Yiyecek,
giyecek, yakacak, kırtasiye, tıbbi araç gereç ile rehabilitasyon amaçlı protez
araç- gereçleri, hasta bezleri, hasta temizlik malzemeleri, ev eşyası gibi
sosyal inceleme raporu ile müracaatçının ihtiyacına göre verilecek mal ve
malzeme yardımını,
b) Belediye: Şarkîkaraağaç
Belediyesini,
c) Belediye Başkanı: Şarkîkaraağaç
Belediye Başkanını,
ç) Birleştirilmiş sosyal yardım:
Şarkîkaraağaç Belediyesi sosyal hizmetler kapsamında muhtaçlığı tespit edilmiş
olan birey ve ailelere yönelik gerçekleştireceği aynî, nakdî ve geçici süreli
barınma yardımlarını,
d) Engelli: Normal
bir kişinin kişisel ya da sosyal yaşantısında kendi kendisine yapması gereken
işleri, bedensel veya ruhsal yeteneklerindeki kalıtımsal ya da sonradan olma
herhangi bir noksanlık sonucu yapamayanları,
e) Gıda Bankası: 5393
Sayılı Belediye Kanununun 14 üncü maddesinin (b) bendi hükmüne göre sosyal
yardımlaşma merkezi bünyesinde oluşturulan gıda bankasını,
f) Kimsesiz kişi:
Kendisine bakacak kimsesi olmayan ya da yakınları tarafından terk edilmiş,
yalnız bırakılmış muhtaç kişiyi,
g) Komisyon: Sosyal
yardımdan yararlanacakları inceleyen ve değerlendiren yardım komisyonunu,
ğ) Muhtaçlık: Kendisini,
eşini ve bakmakla yükümlü olduğu çocuklarını, anne ve babasını bulundukları
mahallin hayat şartlarına göre asgari seviyede geçindirmeye yetecek asgari
ücretin ½ si geliri, malı veya kazancı bulunmama hali,
h) Muhtaç kimse: Bu
yönetmeliğe göre muhtaç olan kişileri,
ı) Müdürlük: Zabıta Müdürlüğünü,
i) Nakdî yardım:
Müracaatçının sosyal inceleme raporu sonucunda belirlenen ihtiyacına göre
verilecek para yardımını,
j) Sosyal inceleme: Aynî
ve nakdî yardım hizmetlerinin yürütülmesinde görevli değerlendirme komisyonunun
aile ve çevre şartlarıyla sosyal, ekonomik durumlarını kapsayan incelemeyi,
k) Sosyal yardım merkezi: Günümüzde
yüz yüze ilişkilerin azalması ile birbirini yakından tanımayan, birbirinin
sorunlarını bilmeyen buna rağmen aynı kentte yaşayan kentliler olarak
yardımlaşma ve dayanışmayı, yoksulluğun azalması, israfın önlenmesi, toplumsal
barış ve hoşgörüyü arttırmak adına geliştirilen bir toplumsal dönüşüm
projesini,
l) Yaşlı: 60 yaş
ve üzeri yaşlarda olup sosyal, kültürel ve/veya ekonomik yönden yoksunluk
içinde, korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç olan kişiyi,
m)Bağış: Bu
yönetmelik kapsamında muhtaç kişilere ulaştırılmak üzere; Kişi, Sivil toplum
örgütleri ile Kamu kurum ve kuruluşların yapacakları ayni ve nakdi yardımı
ifade eder,
n) Yönetmelik: Şarkîkaraağaç
Belediyesi Sosyal Yardım Yönetmeliğini, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yardımlar, İçeriği ve Çeşitleri
Yardımlar
MADDE 5- (1) Yardımlarla ilgili esaslar;
a)Yıl boyunca yapılacak yardımların
miktarı bütçede belirlenen yoksul ve muhtaçlara ayrılan ödeneği aşması
durumunda yeterli ödenek aktarımı yapılabilir.
b)Belediye bu yönetmelikte belirtilen
şartları taşıyan kişilere yardımda bulunabilir.
c)Yardımlar nakdî ve aynî olabileceği
gibi kısmen nakdî ve kısmen aynî de yapılabilir.
ç) Yardıma muhtaç kişileri üretken
duruma geçirmek maksadıyla mümkün ise bunlara iş
İmkânı araştırılması veya
üretkenliklerini kendi aralarında sağlayacak araç ve gereçlerinin alınmasına,
eğitilmeleri için kurslar açmaya karar verebilir.
d) Yardımlar, devamlı, belirli
aralıklarla veya bir defada yapılabilir. Muhtaçlık durumuna göre nasıl ve ne
kadar süre ile yardım yapılacağına Yardım Komisyonu kararında yer verilir.
e) Yardım yapılmasına karar verilen
kişilere ayrıca numaralı bir kimlik verilir ve yardım kararları mahalle bazında
tasnif edilerek, yetkili kişi tarafından imza altına alınarak muhafaza edilir.
f) Aynî ve nakdî yardım programlarının
uygulanmasında yaşlı, özürlü, çocuklar, kimsesiz ve düşkünlere öncelik tanınır.
g) Yardım taleplerinin karşılanmasında;
belediyenin mali durumu, hizmetin ivediliği, muhtaç olma derecesi, başvuru veya
tespit sırası dikkate alınır.
ğ) Yardımların bağış olarak alınmasında
ve dağıtılmasında muhtarlıklar, dernek, vakıflar ve ilgili kamu kurum ve
kuruluşları, özel ve tüzel kişiler ile de işbirliği yapılabilir.
h) Yardımların insan onurunu
zedelemeyecek koşullarda sunulması için, yardım komisyonu kararı ile nakdî
yardım yapılabilecek kişi veya ailelere, temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere
para yerine geçebilen alışveriş çeki, kart ve benzeri ile verilebilir.
ı) Aylık ve yardımların başlama tarihi,
başvurunun Komisyonca kabul edildiği tarihi takip eden aybaşı veya ihtiyacın
aciliyetine göre yapılır.
i) Aynî yardımlarda kullanılacak mal ve
malzemelerin alımında 04.01.2002 Tarih ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
hükümleri uygulanır.
j) Aynî yardımlarda kullanılmak üzere
bağışlanmış mal ve malzeme de bu Yönetmelikte tespit edilmiş esaslara göre
dağıtılır.
k) Belediyece bu yönetmelik kapsamındaki
kimselere dağıtılmak üzere Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre alımı
gerçekleştirilen veya sosyal yardımlarda kullanılmak üzere Belediyeye
bağışlanan aynî yardımlar ile belediyece tedarik edilen mal, madde ve
malzemeler sosyal yardımlaşma merkezinde toplanır; belediye personeli ve
araçlarıyla muhtaç ve yoksul kişilere en uygun yöntemlerle dağıtılır ve tutanak
düzenlenir, Sosyal Yardımlaşma Merkezi envanterlerinden düşülür.
l) Aynî yardımların dağıtımı üçüncü
şahıslardan hizmet alımı şeklinde yaptırılabilir.
m) Aynî yardımlar süreli veya kırtasiye,
ilaç, gıda, giyim, ev tekstili, mobilya, beyaz eşya, mutfak eşyası, medikal
malzeme ve yakacak yardımı gibi geçici nitelikte olabilir.
n) Aynî ve nakdî yardımların
yapılmasında ve muhtaçlık tespitinde belediyenin takdir yetkisi esastır.
Yardımlardan daha önce faydalanmış olmak bir hak doğurmaz. Muhtaçlık durumu
düzeldiği tespit edilenlerden yardım kesilir.
o) Yardımın ulaştırıldığı bağış
sahiplerine telefon, elektronik posta veya bir başka iletişim aracı ile
bildirilir ve teslimatlar tutanakla kayıt altına alınır.
İçeriği ve çeşitleri
MADDE 6- (1) Yapılacak yardımlar aşağıda
belirtilenleri kapsar:
a) Afet Yardımı:
Deprem, sel baskını, yangın gibi her türlü doğal afet durumlarında yapılacak
yardımlar.
b) Cenaze
yardımı: Belediyenin kimsesiz, yoksul, fakir, muhtaç ve ihtiyaç sahibi kişiler
için yaptığı ücretsiz defin işlemleri yardımıdır.
c) Diğer yardımlar: Yukarıda
sayılan yardımlar mahiyetinde olmak kaydıyla, ortaya çıkacak yeni ihtiyaçları
karşılamak üzere Belediye Meclisi kararına bağlanarak yapılacak diğer sosyal
yardımlardır.
ç) Engelli Yardımı: Engellilere
yapılacak aynî ve nakdî yardımlardır.
d) Evlilik Yardımı: Evlenecek
ihtiyaç sahibi kişilerin evlilik yaşamlarını sürdürmeleri için, ev içinde
zaruri ihtiyaç duyulan malzemelerin karşılanması ve düğünlerinin yapılması
yardımıdır.
e) Gezi ve tatil imkanı: İhtiyaç
sahibi ve/ veya başarılı öğrenciler ile yaşlı ve engellilere; Yalvaç halkına ve
kaynaştırma amacıyla öğrencilere yönelik ülkemizin önemli kültür, tarih ve
tabii güzellikleri olan yörelere çeşitli gezi organizasyonları yapmak.
f) Gıda yardımı: yönetmelikte belirtilen
usul ve esaslar doğrultusunda, belirlenen gıdalardan oluşan, devamlı ya da
aralıklarla dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz, ihtiyaç sahibi, engellilere
verilen yardımlardır.
g) Giyim yardımı: Elbise,
palto, kaban, yağmurluk, çorap, şapka, ayakkabı, eşofman, özel günler için
kıyafet ve benzeri giyim eşyası yardımlarıdır. Bayramlarda özellikle yetim,
öksüz ve ihtiyaç sahibi çocuklara bayramlık kıyafet yardımı yapmak.
ğ) İçme
sütü yardımı: İlçemizde bulunan anaokulu, ilkokul ve
ortaokul öğrencilerine öğretim süresince yapılan pastörize süt yardımıdır.
h) Kırtasiye yardımı: İhtiyaç sahibi
öğrencilere yapılacak yardım, defter, kitap, araç- gereç, öğrenci kıyafeti,
çanta ve kırtasiye yardımıdır.
ı) Muhtaç aylığı yardımı: Belediye
meclisinde belirlenen miktarda nakdî olarak yapılan sürekli ve süreksiz muhtaç
aylığı yardımıdır. Bunlar her ayın ilk haftasında ödenir. Yönetmeliğin 7 inci
maddesine göre bu hususta yapılan başvurular gerekli inceleme raporu
düzenlenerek Yardım Komisyonu’nca karara bağlanır.
i) Nakdî eğitim yardım: İhtiyaca
göre Belediye Meclisi’nce belirlenen miktarda nakdî eğitim yardımıdır. İlk,
ortaöğretim, ön lisans, lisans ve yüksek lisans öğrencilerine yönelik nakdî
yardımlar için okul müdürlüklerince öğrencinin durumuna dair verilen bilgi ve
belge yeterlidir. Ayrıca, üniversite ve lise yerleştirme sınavlarında Yalvaç’ta
her dalda birinci, ikinci ve üçüncü olan öğrencilere Belediye meclisince
belirlenen miktarda öğrenim yardımı yapılır.
j) Sağlık yardımı: muhtaç vatandaşlara
yapılacak tedavi, ilaç ve hasta bakım malzemesi yardımlarıdır.
k) Sıcak
yemek yardımı: İdare tarafından belirlenen
zamanlarda ve yerlerde vatandaşlara yemek çadırlarında veya kapalı mekanlarda
günlük verilen sıcak yemek yardımıdır.
l) Sosyal yardım: İhtiyaç
sahibi olan ilkokul, ortaokul, lise, ön lisans, lisans, yüksek lisans
öğrencilerine veya ailelerine; kırtasiye, giyim, gıda, yakacak, barınma, ulaşım
giderleri ile okudukları bölümlerin öğrenim katkı paylarını ödeme güçlüğü
içinde olanlara eğitim dönemi içinde verilen birleştirilmiş sosyal
yardımlardır.
m) Sosyal yardımlaşma merkezi: Günümüzde
yüz yüze ilişkilerin azalması ile birbirini yakından tanımayan, birbirini
sorunlarını bilmeyen buna rağmen aynı kentte yaşayan kentliler olarak
yardımlaşma ve dayanışmayı, yoksulluğun azalması, israfın önlenmesi, toplumsal
barış ve hoşgörüyü arttırmak adına geliştirilen “Sosyal Yardımlaşma Merkezi”
projesi bir toplumsal dönüşüm projesidir.
n) Gıda bankası:
· Zabıta Müdürlüğü bünyesinde
oluşturulan Sosyal Yardımlaşma sivil toplum kuruluşları ve mahalle
muhtarlarıyla da işbirliği yaparak, belediye bütçesinden belediye meclis kararı
ile tahsis edilecek yardımlar ile halkın ve kurumların hibeleri, gıda
bankasında biriken gıda maddeleri ile izinsiz satış yapan seyyar satıcıların
faaliyetten men edilmesi sonucu cezası ödenmeyerek otuz gün içinde geri
alınmayan gıda dışı malların adil bir biçimde ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması
için bünyesinde gıda bankası da kurulan merkezdir.
· Sosyal yardımlaşma merkezine bağışlanan
ürünler, yardım yapanlarca bizzat getirebileceği gibi telefonla da müracaat
halinde mahalline gidilerek bağış kabul edilir. Gelen bağışlar önce sayı ve
cins olarak tespit edilip kullanılamayacak durumda olanlar tutanakla belirlenip
ayrılır. Bağışçının ismi, adresi, telefonu ile birlikte bilgisayara kaydedilir.
Teslim alındığına dair alındı belgesi düzenlenerek bağışlayana verilir. Tekstil
cinsi bağışlar önce yıkanıp, kurulanıp, ütülenerek reyondaki yerini alır. Elektrikli
olan tüm eşyalar belediye teknisyenlerince kontrolü yapılarak “ kontrol edildi
” bandrolü yapıştırılır.
· Gıda bankacılığı
işleyişi: Vatandaşlar, küçük veya büyük ölçekli işletmelerin Şarkîkaraağaç
sınırları içinden veya dışından yapacağı bağışlar, Şarkikaraağaç Belediyesi’ne
ait araçlarla yerinden teslim alınır ve gıda bankası depolarına ulaştırılır.
Gıda bankasına ulaşan bağışlar için resmi evraklar hazırlanır ve yasada
belirtilen hususlar doğrultusunda prosedür uygulanır. Teslim alınan bağışlar tam
bir market mantığı ile tasarlanmış gıda bankası reyonlarında düzenlenir.
Bağışların, daha önce sosyal yardım ekiplerinin
· Müracaat sahiplerinin evlerinde yaptığı
araştırmalarda belirlenen ihtiyaç sahiplerine en kolay yoldan ulaşması
hedeflendiğinden, belirtilen dağıtım şeklinin yanı sıra bu hizmetten
faydalanacak her ihtiyaç sahibine belirli periyotlar ve belirli limitlerle
elektronik alışveriş kartları da hazırlanabilir.
o) Sünnet yardımı: İhtiyaç
sahibi ailelerin çocuklarının sünnet ettirilmesi ve bununla ilgili ayni
ihtiyaçlarının karşılanması ile çocuklara hediye verilmesi yardımlarıdır.
ö) Tamirat yardımı: Muhtaç
vatandaşların ikamet ettikleri konutlarının tamiratı için yapılan malzeme ve
işçilik yardımlarıdır.
p) Yakacak yardımı: Yönetmelikte
belirtilen koşullara uygun şekilde ihtiyaç sahiplerine verilen yardımdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müracaat Şekli, Tespit
Müracaat şekli
MADDE 7- (1) Yardım talebinde bulunmak
isteyenler, muhtaçlık belgesi ile birlikte bir dilekçeyle Belediye Başkanlığına
başvurabilirler. Yapılan müracaatlar Başkanlıkça Zabıta Müdürlüğü’ne havale
edilir Zabıta Müdürlüğü’nce talepler, Şarkîkaraağaç Belediyesi
Sosyal Yardım Yönetmeliği kapsamında Belediye Zabıta Müdürlüğü ile kişinin
adresinde, komşularında, muhtarlıkta, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı ve
benzeri yerlerde yapılan tahkikatlar değerlendirilmek üzere, komisyona
iletilir.
(2) Yapılacak müracaatlarda, gerekli
bilgi ve belgeler Komisyon görevlilerince mümkün olduğunca gizli olarak ve
muhtaçların onurlarını zedelemeyecek biçimde temin edilir.
(3) Müracaatlarda hangi tür yardım
istenildiği ve istenilen yardıma ilişkin kanıtlayıcı belge sunulur.
Muhtaç durumda olduğu halde yardım
komisyonuna bizzat müracaat etmeyenler:
MADDE 8 - (1) Yardıma
muhtaç olduğu halde herhangi bir nedenle komisyona müracaat etmeyenler için
ikamet ettikleri mahalle muhtarlarının, öğretmenlerin, yakınlarının,
komşularının bu kişiler namına yaptıkları müracaatlar kabul edilir. Ayrıca
belediyenin res’en tespiti ile de yardım yapılır.
Belediyenin res’en tespiti,
MADDE 9- (1) Belediyemiz
sınırları içinde yaşayan tüm dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz kişiler
tespit edilerek bilgi bankası oluşturulur.
Belediyenin res’en tespiti;
a) Belediyenin bilgi kaynakları,
b) Mahalle muhtarlarının yardımları,
c) Sosyal Güvenlik Kurumundan istenecek
bilgiler,
ç) Yardım dernekleri ve diğer sivil
toplum kuruluşlarının yardımları,
d) Kaymakamlık Sosyal Yardımlaşma Vakfı
bilgi kaynakları,
e) Kamu kurum ve kuruluşları bilgi
kaynakları,
f) Belediye Başkanı ve meclis üyelerinin
bilgi ve yardımıyla, yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yardım Komisyonu Yönetimi ve Diğer
Hususlar
Yardım komisyonunun oluşumu
MADDE 10- (1) Değerlendirme komisyonu belediye başkanı
ya da görevlendireceği bir başkan ve 4 üye olmak üzere toplam 5 kişiden oluşur.
Komisyon üyeleri, belediye meclis
üyeleri ile belediyede görevli memurlar ve müdürler arasından bir yıl süre ile
görevlendirilir. Aynı üyelerin yeniden görevlendirilmesi mümkündür. Komisyon
sekretaryasını Zabıta Müdürlüğü yürütür.
Komisyon toplantıları ve kararlar
MADDE 11- (1) Komisyon
toplantı ve kararları ile ilgili esaslar;
a) Komisyonun toplantı ve karar nisabı,
üye tam sayısının salt çoğunluğudur. Oyların eşitliği halinde Başkanın
bulunduğu taraf üstün sayılır.
b) Komisyon üyelerinin izinli ya da
raporlu olduğu sürelerde görevlerini vekâleten yürütenler komisyon
toplantılarına katılır.
c) Komisyon ihtiyaç sahiplerini
belirlemek ve taleplerini değerlendirmek için, başkanının çağrısı üzerine acil
toplantı yapabilir.
d) Komisyonda görev
alan meclis üyesi veya belediye görevlilerine hiçbir şekilde ücret (Huzur
hakkı, yolluk vb) ödenmez.
Komisyonun görevleri
MADDE 12- (1) Komisyonun görevleri aşağıda
belirtilmiştir.
a) Sosyal yardım talebinde bulunan
kişilerin seçiminde kullanılacak formları hazırlamak ve ihtiyaç sahiplerine
dağıtmak.
b) Sosyal yardıma ihtiyacı olan
kişileri, bu kişilere yapılacak ayni ve nakdi yardımların süresi ve miktarını
belirlemek ve listelerini hazırlamak.
c) Sosyal yardım talebinde bulunan
kişilerden yardım çeşitlerine göre istenecek sosyal inceleme bilgi ve
belgelerini belirlemek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Araştırma
MADDE 13- (1) Yardım için
yapılan müracaatlarda beyan esas olduğundan, dilekçede beyan edilen bilgi ve
belgeler gizlice araştırılır. Bu araştırma kolluk, nüfus müdürlüğü, vergi
dairesi, tapu, bankalar, belediye ve muhtarlık nezdinde yaptırılabileceği gibi
komisyonca da re ’sen yapılabilir.
(2) Müracaatların değerlendirilmesi
aşamasında Kaymakamlık Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, muhtarlıklar ve
diğer ilgili birimlerin kayıtlarından da istifade edilebilir.
(3) Yardım komisyonu müracaatta bulunan
vatandaşların, belediye meclisince belirlenen muhtaçlık dereceleri, yardımın
türü ve miktarı doğrultusunda; dar gelirli, kimsesiz, yaşlı, düşkün, özürlü
olup olmadığı gibi kriterleri göz önünde bulundurarak karar verir.
ALTINCI BÖLÜM
Muhtaçlık Yardımı Değerlendirme Kriterleri
Yardım miktarları ve muhtaçlık dereceleri
MADDE 14- (1) Yardım komisyonu,
yönetmeliğin 7 nci maddesi doğrultusunda müracaatta bulunan vatandaşlar
hakkında düzenlenen raporda aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurularak
yardımın yapılıp yapılmamasına karar verilir.
a) Aile bireylerinin iş durumu.
b) Ailenin net gelirleri.
c) Barınma ve eşya durumu.
ç) Ailede yaşayan kişilerin sayısı
ve yakınlık dereceleri.
d) Ailedeki öğrenim gören kişi
sayısı.
e) Medeni hali.
f) Engelli durumu.
g) Başka kurumlardan alınan
yardımlar.
ğ) Taşınır ve taşınmaz mal durumu.
(2) Belediye tarafından yapılacak
yardımlara ilişkin olarak oluşturulacak ve bu Yönetmeliğin eki kabul edilen
ekonomik derece puan kriterleri doğrultusunda yapılacak değerlendirme sonucu
her muhtaç kişi için verilen puanlar derecelendirilir. Yardımlar, yardım
komisyonunca yapılan derecelendirme sonucunda 100 puan üzerinden, en yüksek
puan alandan başlamak üzere, büyükten küçüğe sıralanarak yapılır.
(3) Yapılacak yardımların miktarı
Belediye Meclisi tarafından her yıl belirlenir. Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin
1 inci fıkrasında belirlenen kriterler çerçevesinde (EK-1) yardım komisyonunca
yapılan derecelendirme neticesinde 100 puan üzerinden;
a) 0–50 Puan arası
yardım uygun değil,
b) 50–65 Puan arası azami
net asgari ücretin yüzde 25 oranında nakdi veya ayni yardım,
c) 65–80 Puan Arası azami
net asgari ücretin yüzde 40 oranında nakdi veya ayni yardım,
ç) 80–100 Puan Arası azami net
asgari ücretin yüzde 60 oranında nakdi veya ayni yardım olarak
yapılabilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Sosyal İnceleme Raporlarının
Düzenlenmesi
Sosyal inceleme raporları
MADDE 15- (1) Komisyon tarafından düzenlenen
sosyal inceleme raporlarında; muhtaç durumdaki kişilerin geçmişte yaptıkları
yardım talepleri ile bunlara yapılan yardımlar, ekonomik ve sosyal
durumlarındaki değişmeler, hâli hazırdaki özellikleri, kişisel ve ailevi
bilgiler ile sosyal ve ekonomik şartlar, mahalli imkânlar, ikamet edilen yer ve
konut durumu ile ilgili bilgiler ve ihtiyaç sahiplerinin ne tür bir yardım veya
hizmetten faydalandırılmasının uygun olacağına ilişkin kanaat ile yapılacak
yardımın miktarı, süresi ve şekli ile ilgili hususlar açıkça belirtilir.
(2) Sosyal inceleme raporu kişisel
nitelikte gizli belgedir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Sosyal Yardımların Kesilmesi
Sosyal yardımların kesilmesi
MADDE 16- (1) Ayni ve
nakdi yardımlardan faydalanan ihtiyaç sahibinin;
· Ölümü,
· Muhtaçlığın kalkması,
· Kadın ve erkeğin evlenmesi nedeniyle
muhtaç durumdan çıkması,
· Hemşerilik vasfını kaybetmesi,
· Geçerli bir mazeret olmaksızın
verilen yardımı üç ay aralıksız olarak alınmaması,
· Sakatlığı nedeniyle ayni ve nakdi yardım
almakta iken durumlarına uygun iş bulması, durumunun düzelmesinin tespiti
hallerinde yardım kesilir.
(2) Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin
yürütülmesinde uygulamanın devamlı takibi esastır. Sürekli yardım edilen
kişinin durumu, periyodik olarak takip edilir ve kişinin maddi durumu ile
ilgili ayrıntılı bilgi ve belge toplanması yoluna gidilir. Kişinin yardım
almadan hayatını sürdürebileceği maddi şartlara sahip olduğunun tespit edilmesi
halinde, bu tespitin yapıldığı tarihi izleyen aybaşından itibaren yardım
kesilir.
(3) Yardım talebiyle müracaatta bulunanlarca
gerçeğe aykırı beyanda bulunulması halinde yardım kesilerek yapılan yardımlar
geri alınır.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Değerlendirme
MADDE 17- Yardım alacak
kişilerin Muhtaçlık durumu ‘’Muhtaç Yardım Değerlendirme Kriterine göre belirlenir.
Kriter cetveli Ek1 formu ile ekte sunulmaktadır.
Yürürlük
MADDE 18- (1) bu yönetmelik ilanı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19- (1) Bu
Yönetmelik hükümlerini Şarkîkaraağaç Belediye Başkanı yürütür
07.01.2025 tarih ve 11 sayılı Belediye Meclisi kararı ile kabul
edilmiştir.
Ali GÖÇER
Abbas CEYLAN M.Gani Mustafa YILDIZ
Belediye
Başkanı
Kâtip
Kâtip
Meclis Başkanı
EK (1) Form.
ŞARKÎKARAAĞAÇ BELEDİYESİ
|
Muhtaçlık Yardımı
Değerlendirme Kriterleri
|
|
PUAN CETVELİ
|
|
|
|
|
|
|
AİLENİN İŞ DURUMU
|
PUANI
|
|
|
A
|
ÇALIŞMIYOR
|
20
|
|
|
B
|
MEMUR
|
1
|
|
|
C
|
İŞÇİ
|
5
|
|
|
D
|
EMEKLİ
|
7
|
|
|
AİLENİZİN NET GELİRİ
(AYLIK)
|
PUANI
|
|
|
A
|
500 TL'DEN AZ
|
35
|
|
|
B
|
500 - 750 TL ARASI
|
25
|
|
|
C
|
750 - 1000 TL ARASI
|
20
|
|
|
D
|
1000- 1250 TL ARASI
|
15
|
|
|
E
|
1250 - 1500 TL ARASI
|
10
|
|
|
F
|
1500 TL'DEN FAZLA
|
0
|
|
|
AİLENİN DURUMU
|
PUANI
|
|
|
A
|
SAĞ VE BERABER
|
0
|
|
|
B
|
BOŞANMIŞ VEYA VEFAT ETMİŞ
|
15
|
|
|
C
|
YETİM AİLE
|
30
|
|
|
D
|
ŞEHİT AİLESİ
|
20
|
|
|
E
|
GAZİ AİLESİ
|
15
|
|
|
EVİN ISINMA DURUMU
|
PUANI
|
|
|
A
|
DOĞALGAZLI
|
0
|
|
|
B
|
ELEKTRİKLİ
|
3
|
|
|
C
|
SOBALI
|
6
|
|
|
D
|
YOK
|
10
|
|
|
|
AİLENİZDEKİ KİŞİ SAYISI
|
PUANI
|
|
|
A
|
BİR
|
1
|
|
|
B
|
İKİ
|
2
|
|
|
C
|
ÜÇ
|
4
|
|
|
D
|
DÖRT
|
6
|
|
|
E
|
BEŞ
|
8
|
|
|
F
|
BEŞTEN FAZLA
|
10
|
|
|
|
AİLENİZDE KRONİK SAĞLIK SORUNU OLAN KİŞİ SAYISI
|
|
|
|
A
|
BİR
|
5
|
|
|
B
|
İKİ
|
10
|
|
|
C
|
ÜÇ
|
15
|
|
|
D
|
DÖRT
|
20
|
|
|
E
|
BEŞ
|
25
|
|
|
AİLEDE OKUYAN
ÖĞRENCİ SAYISI
|
PUANI
|
|
|
A
|
1 (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM)
|
3
|
|
|
B
|
2 (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM)
|
6
|
|
|
C
|
3 (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM)
|
9
|
|
|
D
|
4 (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM)
|
12
|
|
|
E
|
4 TEN FAZLA (İLKÖRETİM-ORTAÖĞRETİM)
|
15
|
|
|
F
|
1 VEYA DAHA FAZLA (ÖRGÜN ÜNİVERSİTE)
|
15
|
|
|
ÖZEL OTONUZ VAR MI?
|
PUANI
|
|
|
A
|
EVET
|
-10
|
|
|
B
|
HAYIR
|
0
|
|
|
ENGELLİ DURUMU
|
PUANI
|
|
|
A
|
EVET
|
15
|
|
|
B
|
HAYIR
|
0
|
|
|
EVİN DURUMU
|
PUANI
|
|
|
A
|
KENDİ EVİ
|
-10
|
|
|
B
|
KİRA
|
10
|
|
|
C
|
KİRA KARŞILANIYOR
|
4
|
|
|
YARDIM DURUMU
|
PUANI
|
|
|
A
|
2022 SAYILI YASA
|
-5
|
|
|
B
|
KAYMAKAMLIK
|
-5
|
|
|
C
|
DERNEK/VAKIF
|
-5
|
|
|
D
|
2828 SAYILI SOSYAL HİZMETLER KAPSAMNDA
|
-5
|
|
|
GAYRİMENKUL DURUMU
|
PUANI
|
|
|
A
|
EV (KONUT) İKAMET EDİLEN KONUT DIŞINDAKİ HER
BAĞIMSIZ KONUT İÇİN
|
-10
|
|
|
B
|
DÜKKAN, HER BİR DÜKKAN İÇİN
|
-20
|
|
|
C
|
ARSA (VERGİ DEĞERİ 20.000 TL. NİN ALTINDAKİ BİR ARSA
İÇİN PUAN DÜŞÜLMEZ.) BİRDEN FAZLA HER BİR ARSA İÇİN
|
-20
|
|
|
D
|
ARAZİ (VERGİ DEĞERİ 20.000 TL. NİN ALTINDAKİ BİR
ARAZİ İÇİN PUAN DÜŞÜLMEZ.) BİRDEN FAZLA HER BİR ARAZİ
|
-20
|
|
|
E
|
11 DEKAR VE ÜZERİ HER DEKAR BAŞINA
|
-5
|
|
|
|
|
|
|
07
/ 01 / 2025 tarih ve 11 sayılı Belediye Meclisi kararı ile kabul
edilmiştir.
Ali GÖÇER Abbas CEYLAN
M.Gani Mustafa YILDIZ
Belediye
Başkanı
Kâtip
Kâtip
Meclis Başkanı